Найчастіші сервісні запитання


1ukrЗбірка порад та відповідей на типові сервісні запитання

Як доглядати за твердопаливним котлом?

Під час спалювання твердого палива на стінках димових каналів осідає корозійна сажа та летючий попіл. Слід розуміти, що шар сажі всього в кілька міліметрів товщиною, спричиняє зменшення потужності котла до 30%, а відтак збільшення витрат палива. Проходження димових газів утруднене смолянистою субстанцією на стінках котла, що спричиняє зменшення димової тяги. Відсутність регулярної очистки може значно погіршити експлуатаційні параметри котла, і що ще важливіше, пришвидшити його зношування.

Якщо спалювати деревину чи вугілля хорошої якості, вистарчає очистки котла раз на кілька тижнів. Якщо паливо поганої якості – раз в 7-10 днів. Через 4-5 років використання теплообмінник котла слід очистити від так званого «котлового каменю», особливо якщо вода в системі часто змінювалась. З цією метою, котел промивають спеціальним розчином який розчиняє осад, наприклад водним розчином соляної кислоти.

Твердопаливні котли чистять дротяними щітками чи скребками що входять в комплект поставки обладнання. Великі котли можна чистити подачею повітря під тиском. Чистка проводиться через спеціальні очисні отвори. Під час цього димова заслонка в комині повинна бути повністю відкрита. Котли можуть мати різну кількість очисних отворів. Залишки попелу видаляються скребком після вигортання в нижній частині котла. Після закінчення очистки слід щільно закрити очисні отвори.
Правильно експлуатований твердопаливний котел, який регулярно чиститься, буде залишатися справним та забезпечувати максимум своєї потужності протягом довгих років.

Що таке алгоритм PID і для чого він потрібен?

pid1Блок управління з алгоритмом PID – це новітня система спалювання, яка збільшує економічність, екологічність та комфорт процесу горіння твердопаливного котла. При традиційному типі управління, вентилятор що нагнітає повітря вмикається тоді, коли необхідно підняти температуру води в системі, коли ж температура досягнута – вентилятор вимикається і паливо просто тліє. При застосуванні управління з PID, блок управління на підставі замірів температури твердопаливного котла та температури димових газів на виході з котла автоматично підбирає потужність наддуву повітря, користувач встановлює лише бажану температуру води. Завдяки цьому котел працює без простоїв, зате з мінімально необхідною для підтримки заданої температури потужністю. Як результат, відсутні раптові зміни температури в димоході та в камері згорання, а температура води на виході дуже стабільна. Точний підбір співвідношення паливо/повітря дає високу ефективність процесу спалювання; в порівнянні з класичним управлінням досягається економія палива 13-20% (в залежності від типу палива)

pid2Так виглядає робота котла з стандартним блоком управління

pid3

Так виглядає робота котла з блоком управління з алгоритмом PID

Переваги використання управління з PID:

  • велика економія палива – 13-20%, та відповідне збільшення циклу горіння в порівнянні з класичним способом управління.
  • менший вміст пилу та шкідливих для навколишнього середовища газів у викидах, нижча температура димових газів.
  • простіше обслуговування – блок управління автоматично підстроюється до параметрів котла
  • довший строк служби теплообмінника
  • стабільна температура води на виході – коливання не перевищують 1 градус цельсія
  • відсутнє виділення конденсату в камерах теплообмінника під час роботи
  • в більшій мірі запобігає появі бруду та сажі в котлі

В чому причини появи смоли в котлі?

Можливі причини появи смоли:

– Паливо з поганими параметрами
– Паливо з високою вологістю
– Занадто багато завантаженого палива
– Робота котла при низьких температурах води
– неправильний процес згорання
– не зроблено підміс теплої води в повернуту воду котла

Можливі причини появи сажі:
Полум’я обов’язково повинне завершити вільне згоряння. Якщо об’єкт з більш низькою температурою (наприклад, стінки теплообмінника) знаходиться в його полі, то порушується догорання димових газів та вуглець осідає на ньому.

7

Товщина смоли всього в 1мм на стінках теплообмінника збільшує споживання палива приблизно до 10%, тому не забувайте чистити котел

Чому виникають «вибухи» в котлі?

– погана тяга
– погана якість палива
– надто низька частота циклів продувки
– недостатня тепловіддача – закручені або перекриті термостатичними клапанами радіатори
– Повітря в системі опалення або котлі
– Неправильно підібраний котел до площі обігріву
– Неправильна установка параметрів блоку управління котла

Під час перерви в нагнітанні повітря, температура жару в камері згорання стає нижчою за температуру займання газів, які утворюються в процесі горіння, що призводить до збільшення їх концентрації. Повторне включення вентилятора призводить до швидкого перевищення температури займання цих газів (як правило, вище 300-400оС) та зменшення їх тиску через вибухи.

1

Чому виникає стук у водяних колосниках котла?

Стук у водяних колосниках котла, це ознака локального перегріву води вище точки кипіння, викликаного слабким обігом води.

Що зробити щоб ліквідувати проблему?

– Якщо встановлено циркуляційний насос – слід збільшити його обороти, або замінити на більший.

– Якщо його немає, то слід встановити.

– Змінити спосіб розпалювання. При розпалюванні завантажуй менше палива і вільніше розпалюй, тобто з нижчою температурою газів в димоході.

– Перевірити установку котла по рівню. При відхиленнях навіть в кілька міліметрів шум може збільшуватись чи зменшуватись.

ПАМ’ЯТАЙ!!!

Стукання та стріляння в котлі може бути викликане повітрям, яке потрапило в систему опалення чи котел, наприклад, через неправильне наповнення їх водою.

Яка рекомендована температура експлуатації котла?

При роботі котла нижче температури точки роси на внутрішню поверхню котла діє волога, що виникає в процесі зрідження димових газів. Це причина виникнення поверхневої та точкової корозії.

Температура точки роси залежить від багатьох факторів:
– Ступеня забруднення стінок теплообмінника котла
– Температури димових газів
– Вологості палива
– Вологості повітря
– Атмосферного тиску
– Температури котлової води
– Вакууму або тиску в камері згоряння

Беручи до уваги перераховані вище фактори, рекомендується налаштовувати температуру води в котлі не менше ніж 45 градусів. Найкращими ж умовами буде:
– Температура води, що повертається в котел 55 ° C.
– Встановлена температури води 65 ° C.6

Як захистити систему опалення від замерзання?

Захистити систему опалення від замерзання можна спеціальною незамерзаючою рідиною, яка, також, захищає і від корозії. Відповідну концентрацію слід підібрати таким чином, щоб рідина (гліколь) не замерзла у вашому регіоні.

УВАГА! Не використовуйте з цією метою незамерзаючі рідини для автомобільних радіаторів, хоча їх виробники це рекомендують. Рідини для систем опалення, на відміну від автомобільних, повинні мати сертифікат, що підтверджує вивчення їх властивостей (таку інформацію розміщують на етикетці).

Систему опалення можна захистити:

  1. забезпечивши мінімальну кількість тепла в приміщенні, так щоб температура не опускалась нижче нуля
  2. Труби, які особливо вразливі до втрат тепла, слід ізолювати
  3. Перевірити, чи поблизу прокладених труб немає вибитих шибок, відкритих вікон, тріснутих фундаментів і т.п.

s5_clip_image001

Що робити, якщо в котлі закипіла вода?

s6_clip_image002Причиною закипання води в котлі є недостатній відбір тепла з котла викликаний припиненням циркуляції води, або, що дуже малоймовірно, різким та швидким потеплінням на вулиці.

Що робити, якщо вода в системі, з якихось причин, закипіла? Важливіше чого не робити!!!

Не впускайте в систему холодної води, і не заливайте котел водою.
Такі дії загрожують
ВИБУХОМ КОТЛА!

Щоб знизити температуру котла в аварійній ситуації, слід:

  1. Перекрити подачу повітря – клапан, через який потрапляє повітря в котел, або заслонку на вентиляторі
  2. Вигорнути вугілля з камери згорання, або засипати піском чи попелом.
  3. Відкрийте очистні отвори за камерою згорання – це дозволить охолодити котел

Не панікуй!!!
В правильно зробленій системі опалення під час закипання води нічого страшного не станеться.

Як впливає димова тяга на процес горіння?

Тяга – це явище “засмоктування” вихлопу від котла до виходу димової труби. Чим більша різниця температур між газами на виході котла і зовнішнім середовищем, тим більшою буде тяга. Правильна тяга має життєво важливе значення для гарного горіння.
Якщо тяга надто мала, то димові гази неефективно видаляються назовні. Дим потрапляє всередину приміщення, вогонь розпалити важко, а паливо згорає не повністю. Неповне згорання може бути причиною виникнення небезпечного для життя та здоров’я угарного газу.
Якщо тяга надто сильна, це може стати причиною надто швидкого та неефективного згорання палива. В цьому випадку котел не використовуватиме в повній мірі свою потужність.

Від чого може зникнути тяга?

  • надто мале поперечне січення комина – чим вужчий комин, тим менша тяга
  • поганий технічний стан комина – чим більш нерівномірна його внутрішня поверхня (нерівно вкладена цегла, згини, кривизна) тим більший ризик послаблення тяги. Крім того, відкладення сажі, що викликають звуження та важке проходження газів, також є частою причиною формування вибуху або пожежі в димоході.
  • При низхідному потоці вітру, та утворенні турбулентності в безпосередній близькості від комина, можуть утворюватися зони високого тиску, що затрудняє правильне функціонування димового каналу та може привести до потрапляння димових газів в будинок. Бічний вітер викликає зменшення тиску, в комині що може привести до різкого збільшення тяги8

Чому з котла виходить дим?

Якщо нагнітання повітря в котел більше за димову тягу комина, котел буде диміти.

Причиною може бути:

  • дефект комина (дірявий комин, перехрещення з іншими димовими каналами)
  • надто мале січення або висота комина
  • комин не утеплений зовні
  • додаткове обладнання підключене до того самого димового каналу
  • котел або комин потребує очистки
  • недостатній підйом переходу до комина – димові гази зразу ж після виходу з котла повинні йти хоча б під невеликим кутом вгору
  • надто глибоке підключення до димового каналу
  • вентиляційний канал на стелі надто великих розмірів, що може привести до тяги в неправильному напрямку

Для чого застосовувати трьохходові та чотирьохходові клапани?

Змішувальні клапани забезпечують регулювання систем опалювання, що базується на коефіцієнті змішування води від джерела тепла та повернутої з системи води.
Перевагами цього методу регулювання є:

  • Постійна швидкість потоку у всій системі опалення
  • Рівномірне теплове навантаження всіх елементів, що відбирають тепло з системи опалення
  • Можливість рідинної регуляції температури теплоносія
  • Мінімізація різниці вихідної та повернутої температур нагрівального пристрою
  • Підвищення якості управління клапанів радіаторів з термоголовками
  • Захист від низькотемпературної корозії котла шляхом підвищення (підмішування) температури повернутої води9

Як правильно встановити силу наддуву для котлів з автоматичним подаванням палива?

Дуже важливо забезпечити необхідну кількість повітря для згорання. Необхідно встановити подачу повітря на мінімально необхідному для повного згорання палива рівні.

  • коли вугілля горить добре, вогонь жовтого кольору, і розходиться не тільки вгору, але також і в сторони
  • Вогонь білого кольору означає надто сильне нагнітання повітря
  • Червоний вогонь з димом, це ознака недостачі повітряstr4

Як правильно встановити кількість палива, що подається, для котлів з автоматичним подаванням палива?

Кількість палива, яка подається до пальника, впливає на ефективність роботи. Правильний вигляд ретортного пальника під час роботи, зображено на малюнках внизу.2

Чому в зольник падає недогоріле паливо?

Недопалене вугілля в зольнику, це та кількість вугілля, що була подана в пальник під час подавання та не згоріла в режимі простою. Таким чином, або було занадто багато вугілля, або було занадто мало повітря. Інший варіант – щось не так з самим вугіллям.

Чому редуктор «буксує» і не хоче працювати?

Шнек котла з автоматичним подаванням, потребує регулярного технічного огляду та обслуговування. В іншому випадку, чи від потрапляння сторонніх предметів, шнек може блокуватись. Блокування шнека спричиняє роботу в холосту – без індукційного опору. Двигун гуде, працює як нагрівач, і устаткування з часом може перегрітися. Перегрів двигуна може призвести до пошкодження конденсатора та котушки, а іноді і до повного згорання двигуна. Для профілактики, через 3-4 роки роботи котла з автоподаванням, можна замінити конденсатор двигуна.

Причини зриву запобіжного штифта подавача та його заміна

Безпроблемна експлуатація котла з автоматичним подаванням, залежить від застосування відповідного палива. Якість палива, і головне, його грануляція – найпоширеніші причини блокування шнеку подавача. Для безперебійної роботи автоматичного котла, потрібно дотримуватись рекомендованої виробником грануляції вугілля. Не можна використовувати вугілля більшої фракції, ніж це вказано в інструкції.s14_clip_image001

Блокування подавача, і, як наслідок, зрив запобіжного елементу може також виникнути через подачу разом з паливом каміння, чи інших твердих негорючих домішок.

Причиною зриву запобіжного штифта і блокування шнека подавача може, також, бути неякісне технічне обслуговування або його повна відсутність.

ПАМ’ЯТАЙТЕ!
Спалювання в котлі протягом тривалого періоду мокрого чи вологого палива з високим вмістом сірки, може призвести до корозії подавача.
s14_clip_image002
Спрацьований шнек – іржаві ями перешкоджають просуванню вугілля і обертанню гвинта.

3

Як і де ущільнювати пальник?

5 4

Що означає «ТРИВОГА – НАДТО ВИСОКА ТЕМПЕРАТУРА ПОДАВАЧА»?

Це попередження котел видає, коли температура труби подавача перевищує задану температуру тривоги. Котел автоматично вживає заходів (збільшує подачу), щоб виштовхнути жар з труби подавача.
Ця ситуація може бути викликана періодичною відсутністю живлення або поганими налаштуваннями:
– Занадто довгими паузами між зупинками в подачі палива
– Силою наддуву
– Часу підтримки (хв) або роботи подавача в режимі підтримки (сек).
Причиною посування жару може бути:

  • надмірна тяга димоходу
  • встановлення надто довгого часу перерви або надто короткої роботи подавача в режимі підтримки
  • неправильне налаштування сили наддуву по відношенню до поданого палива в режимі нагрівання

Від чого виникають спікання вугілля?

Кількість та розміри спікань залежать насамперед від якості вугілля та температури плавлення попелу. Їх виникнення можна регулювати тільки зменшуючи інтенсивність нагнітання повітря.s17_clip_image002

Величезні агломерати можуть бути результатом розміщення дефлектора кількома сантиметрами вище вогнища. Низьке положення відбивача призводить до збільшення температури на пальнику і горіння палива, а не оптимального згорання. Крім того, надто низьке положення відбивача призводить до часткової втрати енергії теплового випромінювання.

s17_clip_image003

Чому паливо з одного боку ретортного пальника згорає не повністю?

Це може бути викликано надто малою кількістю повітря. Слід поступово збільшувати нагнітання повітря на 2-3% спостерігаючи за якістю згорання.

Причиною одночасної появи спікань та недопалків може бути:

  • погана якість палива (змінити паливо)
  • нерівномірне нагнітання повітря в пальнику викликане нещільністю пальника (ущільнити плиту пальника) або непрохідністю отворів нагнітання повітря в пальнику (почистити пальник)

На скільки часу вистачає однієї загрузки?

Однозначної відповіді на це питання не існує!

Детальніше про час загрузки можна прочитати тут

Основним фактором є тепловтрати приміщення: швидше вистигають радіатори – швидше згорає паливо, щоб їх нагріти.
Всі котли Defro з автоматичним подаванням спроектовані таким чином, щоб однієї повної загрузки вистачало як мінімум (в найгіршому випадку) на 3 – 4 доби роботи з номінальною потужністю.

Використання палива котлом залежить від багатьох факторів:
– Теплота згоряння палива (його калорійність)
– Ступінь прогріву будівлі
– Теплоізоляція приміщення
– Пристрої що забирають тепло (радіатори, бойлер, підлога з підігрівом)
– Зовнішня температура
– Потужності, з якою котел працює
– Умови горіння
– Очищення котла
– Тяга в димоході